Eindelijk een stad! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu Eindelijk een stad! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Eindelijk een stad!

Door: Webmaster

04 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen om bijna 10.00 uur zijn we vertrokken uit Saulieu, richting St Aignan met eindbestemming Avallon. Steeds gewaarschuwd voor de Morvan zijn we op zoek gegaan naar witte weggetjes om de hoogtelijnen te omzeilen, juist te zoeken misschien. Ervaren als we intussen zijn, waren we snel bij de plek waar we met Marijke TH afgesproken hadden. Helaas het staminee was zo smerig dat zelfs wij er geen koffie wilden. Of all places, we zaten in St Leger Vauban. Tussen koeien en een soort Engelse hagen zijn we naar Chateau de Marrault gefietst. Het gaat overigens steeds beter met die heuvels. Marijke TH had daar intussen bij het meer een pick-nick georganiseerd, met uitgestalde lekkernijen, dat smaakte ons zeer best. Maar de waard dacht daar anders over en kwam luid scheldend naar buiten. (Zijn vrouw vond het OK dat wij daar zaten) wij wilden zijn Frans niet verstaan, hadden wel het idee snel te gaan. Nog een keer omkijkend zagen we hem met een dubbelloops geweer dreigend achter ons aan komen. Die heuvel waren we vrij snel op, met volle maag en wel, Ger kon nog net in de luwte van de auto de heuvel op. Wel liep de ketting er spontaan weer af, iets te snel geschakeld geloof ik. Een belevenis vandaag, dat wel. Na een flinke afdaling stonden we aan de voet van de oude vesting Avallon. Die vesting befietsen viel nog niet mee, maar ook daar kwamen we natuurlijk weer op. En eindelijk zagen we een stad. Gewone en zelfs leuke winkels, een prachtige kerk en natuurlijk een cafe bij de kerk. Marijke kocht een hoed die we allemaal gepast hebben en tot slot aten we bij ons hotel Les Capucins. Vandaag hebben we 2 grote kamers en vooral luxe baden, wat hebben we het toch slecht he! Morgen gaan we naar Vezelay de kathedraal bekijken en fietsen we een extra rondje om de kerk, zo getraind als we nu zijn is dat geen enkel probleem meer. Misschien komen Jos en Loes wel naar Vezelay, die hadden daar een paar dagen geleden al zin in. Voor vandaag is het wel mooi, nog even lezen en dan slapen. De hartelijke groeten en tot gauw, Liefs Ger

• 04 Juni 2008 - 20:14

Rosita :

meiden wat doen jullie het goed! Ben wel een beetje jaloers!Die ballonkuiten haal ik natuurlijk nooit meer in.Geniet er van en doe de groeten aan Loes en Jos

• 04 Juni 2008 - 21:19

Hugo:

Mooie foto's; voor de volgende keer; jullie weten toch dat de Fransen niet kunnen schieten en voetballen!

• 05 Juni 2008 - 05:26

Ad:

Ik had Jos gisterenavond aan de lijn, Ze komen !
    Meteo France:05062008
    Bewolkt, regen met een buiig karakter, 17 grsden, tegen de avond wat droger, NW 3 bft.
    06062008:
    Bewolkt kans op regen of buien, 20 graden, NW 3 bft.
    Sorry, ik had graag mooi weer beloofd maar dat zit er deze week niet in.
    Succes vandaag en veel plezier bij de Kathedraal.
    Ad

• 06 Juni 2008 - 05:11

6 juni 2008:
    Ik begreep via een SMS van Marijke dat er geen internetverbinding is.
    Maar die komt er wel weer!
    Vandaag de laatste fietsdag alweer. Wel een heeele lange, 91 km !
    Terug naar Gien met zonnige perioden , droog en 18 graden, NW 3bft.

Alvast een voorproefje van ons Landje: Zonnige perioden, in het ZW later een kans op een bui,17 tot 25 graden, weinig wind. In weekend weinig verandering.

Fiets lekker vadaag, en geniet nog een beetje, hoewel de thuisreis er aan zit te komen.
    Ad

• 06 Juni 2008 - 18:54

Marleen:

Hoi, spannende verhalen van mijn sport en sauna genoten! Genieten, en ik hoor het uitgebreid in de sauna. Groeten Marleen

• 06 Juni 2008 - 21:15

Hugo:

Al dagen geen bericht: jullie liggen toch niet in een ravijn?

• 07 Juni 2008 - 04:43

Ad:

Vandaag de thuisreis. Uit de telefoongesprekken begreep ik dat de stemming nog steeds prima is. Een lekke band wordt gezien als een kleinigheidje.
    Meteo France:
    07062008:
    Half bewolkt met mogelijk onderweg een bui.
    20 graden, NW 3 bft.
    Rij voorzichtig en neem de tijd !!
    Tot vanavond,
    liefs Ad