De prachtige natuur van de Morvan! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu De prachtige natuur van de Morvan! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

De prachtige natuur van de Morvan!

Door: Webmaster

03 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

We weten nu waarom de Morvan zo mooi groen is: het regent er vaak en veel! Voor ons als zwoegende fietsers minder leuk: het heeft vandaag de hele dag geregend: zo`n vieze motregen met af en toe een windvlaag in je gezicht waardoor je haast van binnen ook koud en nat bent! Bovendien was het slechts 11 graden Celsius tijdens onze lunch onder de achterklep van de Espace (zie foto)
Gelukkig zijn we inmiddels aardig bedreven in het klimmen op de fiets: hoe kom je goed in cadans op je fiets tijdens een langdurige beklimming van meerdere km`s. Bovendien kwamen de `rainlegs` van de ANWB zeer goed van pas, zeker een aanrader als je in de regen moet fietsen. Voor de regenvoeten regende het mij niet hard genoeg, maar Ger vond ze erg prettig.

Verder na een prima diner voor € 25,50 pp met de nodige wijn heeft Karin met Sybren z`n hulp vanuit een strandtent in Zandvoort de foto`s eindelijk kunnen laden op zadelgroet (per slot heeft Sybren een half jaar backpackend niet anders gedaan, dus hij wist het nog uit z`n hoofd hoe dat moest bij al dat bier!!!)
De waard van hotel `Perreau` in Lormes voorspelde ons gisteravond voor vandaag een zware tocht met veel beklimmingen bij onweer en windvlagen! Dus wij gingen allemaal met een bezwaard gemoed naar bed! Zo van nou dan lopen we toch naar boven als het niet meer gaat! Ons nieuwste motto luidt dan ook: luister nooit naar de waard!!!
Uiteindelijk was het onze makkelijkste fietsdag, ondanks wind en regen, omdat eenieder zichzelf goed de balans geleerd had tussen klimmen, energieverdeling, ademhaling, cadans en éénwording met je fiets! Klinkt wat wolliger dan ik het bedoel. Hierdoor waren we ook al om 14:00 uur in Saulieu als verzopen katjes weliswaar, maar een hete douche of bad deed wonderen daarna.
Inmiddels ligt iedereen alweer in z`n mandje, en geniet ik eens van het schrijven omdat we voor het eerst gratis internet hebben zodat ik me niet hoef te haasten.

Alle hotels van `logis de France` zijn zonder meer goed te noemen, alhoewel zéér verschillend van karakter en aankleding. Hierdoor zijn we ook elke dag weer even nieuwsgierig naar waar we nu weer terecht zullen komen, en wie met wie wil slapen. Bovendien zijn er meerdere tietekes die beslist niet in een 2-persoonsbed met elkaar willen slapen.

Vanaf deze plek wil ik graag onze meteo Ad bedanken voor de dagelijkse weerberichten, en zeker daar hij zon voor morgen heeft voorspeld!!! Klonk ons allemaal als muziek in de oren na al die regen vooral omdat het al begin juni is.
Vol verwachting ga ik slapen (Marijke is alweer vertrokken naar dromenland) en o wee als morgen die koperen ploert niet aan de hemel te vinden is! Bovendien willen we ook graag met een beetje kleur op de wangen huiswaarts. Morgen naar Avallon, hopelijk weer een hotel met internet, welterusten Nederland, Eva

• 03 Juni 2008 - 19:15

Claartje:

Het lijkt allemaal zo simpel, maar volgens mij valt het dit jaar best wel een beetje tegen. Heb diep respect voor jullie "meiden"! Succes voor de komende dagen en wat beter weer.

• 03 Juni 2008 - 20:40

Hugo:

Kom op meiden, hier snakken we naar zo'n airco buiten!
    Ook het water geven hoeft dan niet: kortom, elk nadeel heb z'n voordeel.
    Houden jullie het van binnen ook voldoende nat?

• 04 Juni 2008 - 05:33

Ad:

Wat een heerlijk verhaal, en ik blijf erbij: we zijn trots op jullie !!
    Ik begreep dat mijn verrassing in goede aarde is gevallen. PRIMA.
    Franse Meteo:
    04062008:
    Licht bewolkt, droog, 21 graden.zwkke wind.
    05062008;
    Half bewolkt met af en toe lichte regen. (sorry, ik kan er niets aan doen) 18 graden.
    Avallon moet je bekijken, een mooi stadje.
    Succes vandaag!