2e dag, Vlodrop - Genk= pittige 80 km - Reisverslag uit Genk, België van zadelgroet - WaarBenJij.nu 2e dag, Vlodrop - Genk= pittige 80 km - Reisverslag uit Genk, België van zadelgroet - WaarBenJij.nu

2e dag, Vlodrop - Genk= pittige 80 km

Door: Eva

25 Juni 2013 | België, Genk

240613, Ondanks alle weersvoorspellingen: veel regen, 13'C, en de dag zou slechts een 6 waard zijn (buienradar) zijn we op wat gespetter na zo af en toe, nauwelijks nat geworden. We waren laat vertrokken (geen zin in al die voorspelde nattigheid ?) en in de meeste Limburgse dorpjes waren de horecagelegenheden gesloten. Dus uiteindelijk koffie gedronken in een uiterst muffe kroeg die 'Statie' heette en gelegen naast een bedenkelijke uitspanning 'de Wallen', weinig fantasie voor nodig wat hier de bedoeling is! Nou ja, de dame achter de toog was vriendelijk en zette verse koffie, die overigens niet smaakte, maar goed warm en nat zou mijn man zeggen, dus niet zeuren. Wel blij weer buiten te staan na al die muffigheid en slappe koffie!
Uurtje later aan de soep uit blik ( !) op een beschut terrasje, we hadden zaterdag nl net gelezen dat je groente in de koelkast nog leeft, en als je kool aansnijdt bv die een bittere stof gaat afscheiden omdat hij zich aangevallen voelt, wetenschappelijk bewezen! Nou, zei ik, deze groente in onze soep is hartstikke dood, maar goed warm, nat en zout, nodig bij onze inspanningen met wederom veel wind tegen! Bovendien konden we er onze zelf gesmeerde broodjes vd uitstekende ontbijttafel erbij nuttigen.
Even na tweeën door naar België waar meteen opvalt dat de huizenbouw totaal anders is dan in NL: veel gevarieerder en ruimer opgezet, weinig saaie rijtjes huizen zoals bij ons. Veel belastingontwijkers in even zovele kleine paleizen langs de Maas: Maaseik, Maasgouw, Maasmechelen etc.
Het is ook raar om te zien dat krotten zomaar afgewisseld worden met riante villa's, allemaal gewoon naast elkaar. Bij ons heb je villawijken en krottenwijken, hier staat alles kris kras door elkaar, grappig.
Om een uur of 6 toch maar eens het M-hotel in Genk gebeld omdat we nog 20 km dachten voor de boeg te hebben en met alle pittige klimmetjes nooit voor zevenen konden aantikken. Men vond het geen probleem, en vanaf de stadsgrens Genk was het nog behoorlijk zoeken ondanks dat de Mio van Marianne ons keurig de weg wees (moet je die wel vertrouwen natuurlijk!) en het motregende inmiddels.
Even na 7 ingecheckt behoorlijk moe verlangend naar een hete douche. Karin belt: er is een cyste gevonden op L5-S2 en de pijn is nergens mee te stillen! Als de neurochirurg haar donderdag (kan!) opereert, is ze vrijdag pijnvrij, maar ze wil eerst met dochter Inge op Middellandse zee cruise en na gesprek met Hugo en neuroloog pas op 0807 de ok in, arme Karin, we leven met haar mee!!!
Lekker gegeten (we schijnen 1/2 pension geboekt te hebben???) en doodmoe ons mandje ingerold!
Vandaag shoppen in Maastricht?

• 25 Juni 2013 - 18:47

Nelly Stradmeijer:

Hoi dames,
    Ken jullie niet allemaal, maar klinkt vermoeiend deze dag. Genet van de avond. Hier in bretagne nu lekker weer, 19gr. en zonnetje. Genieten
    Fiets ze deze week, jullie zijn wel sportief hoor, ik kan Marijke nooit bijhouden. Groetjes Nelly

• 25 Juni 2013 - 21:38

Carlijn:

80km!!!! Wat goed van jullie! Geniet er lekker van en heel erg veel plezier met elkaar.
    Dikke kus voor jullie allemaal, maar stiekem toch de allerdikste kus voor mam.
    Xxx carlijn

• 25 Juni 2013 - 21:57

Karin :

Goede avond lieve dames,

Hoe is 't met de billetjes ?
    Wat leuk om jullie dag zo te volgen. Ik zie Eva helemaal voor me met die koffie en later de soep. Heb wel even aan jullie gedacht hoor zo tijdens dinertijd. Ik vond het altijd een geweldige manier van de dag afsluiten samen.

Nog leuke dingen gekocht in Maastricht en lekkere koffie gedronken op het Vrijthof ? Hier hebben we een hele zonnige dag gehad. Ik hoop jullie ook. Ben er benieuwd naar jullie dag vandaag.

Morgen nog even werken en dan pak ik 's avonds mijn koffer om te gaan cruisen met Inge, zoals jullie al schreven. Nog wel even een correctie: de cyste zit op L5/S1 en op 8 juli ga ik de OK nog niet in maar gaan we eerst bekijken met de neurochirurg wat de beste manier van opereren is. Je begrijpt ik wil een zo klein mogelijk litteken ! Daarom wilde ik ook niet meteen deze week hals over kop. Het duurt tenslotte als 13 weken toch ? Vandaag internet afgestruind. Dat viel niet mee want het komt niet zo vaak voor. Wordt vervolgd.
    Vanaf de boot is het niet mogelijk om jullie te volgen. Internet kost daar een fortuin. Hoor jullie verhalen graag als jullie thuis zijn. Gezellig avondje met lekkere koffie en taart bij mij ?

Voor morgen en de komende dagen wens ik jullie heel veel zon, gezelligheid en lekker eten met een (paar)
    flesje(s ) wijn. Zal wel lukken toch ?

Lieve groet en tot later.

Karin