4e dag, 3e fietsdag: jut en jul - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu 4e dag, 3e fietsdag: jut en jul - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

4e dag, 3e fietsdag: jut en jul

Door: Webmaster

04 Juni 2007 | Frankrijk, Parijs

dit was bedoeld als een balansdag (44 km). We zouden ons beperken- maar dan wat betreft onze kilometers!!! Er zaten wel kuitenbijtertjes tussen om vapeurkes van te krijgen!
Op het einde van onze route 'des moulins et belles demeures' (waar Eva een bescheiden onderko,men heeft gespot om haar grijze dagen door te brengen) werden we verrast door een fantastisch oord ( dankjewel Dagmar) waar Celine als 'la belle Celine' werd verwelkomd. Je ziet het tafereeltje voor je: 5 dames in korte broek, bezweet, voorgeleid door een charmante hoteldame die zich in o's en in a's lieten gaan bij het zien van de kamers. De provinciaaltjes laten zich verwennen in relais Chateau! De ene kreeg een klopke (Belgische variant voor aanval van moeheid) terwijl de anderen zich te goed deden aan de Vouvray bij het zwembad, met zicht op de vallei... godinnen in Frankrijk.
De verzuring slaat nog niet toe, anders wordt die onder handen genomen door professionele krachtige vingers van Marijke of een andere die pretendeert het ook te kunnen... en Joke is bekwaam in voetreflexologie. Het ontbreekt ons echt aan niets.
De sfeer is goed, soms heftig, diepgaand, open, confronterend, maar bovenal vol humor.
De dames zijn goed bij elkaar gekozen. Nieand wil een ander de loef afsteken geen concurrentie, voorlopig geen damesleed! Maar we zijn nu nog maar op fietsdag 3!!!
Ger en Huguettte dragen nog braaf hun helmen (net Jut en Jul) -ze doen het om hun hoofd koel te houden in een groep heetgebakerde, temperamentvolle dames- en zo houden ze ons op koers! (zijn samen bedreven in kaartlezen)
Gisteren werden ze bijna aangevallen door een wilde Duitse herder ( een reu natuurlijk) maar stoer en dapper enorm gegild, waardoor het beest met staart tussen de benen afdroop.
Onze eerste orage barst los, onze fietsen staan buiten helaas, wij anderzijds vertoeven in mooi, luxueuze kamers. Marijke wast haar haar in de regen tot groot vermaak van de hotelgasten! Ik laat jullie meegenieten van wat ik nu voor me heb, liggend in bed, het regent, ik heb een mooi zicht tussen mooie lindebomen op een mistige vallei met allerlei groene kleuren - je kan het slechter treffen.
Vandaag kwamen we een gehucht tegen genaamd: la Huguetterie!!! daar wil Huguette zich natuurlijk vestigen als de plaatselijke comtesse!
Nu de plaatjes, lukt niet helaas,tot morgen mes amis!!!

• 04 Juni 2007 - 19:54

Anke:

Geweldig dames, een en ander lezend krijg ik de indruk dat het echt zeer goed geregeld is! Die volgende dagen zijn een eitje....Houd ons op de hoogte, heel Kennemerland volgt jullie!
    veel liefs Anke

• 04 Juni 2007 - 20:24

Daan-aruba:

geweldig Loes. Dankzij je boekje een maand geleden op Curacao ben ik helemaal bij en wens jullie allemaal veel sterkte voor de rest van de trip.

• 05 Juni 2007 - 05:25

Ad En Marijke:

5e dag: Het weer: Nog een paar stevige buien die naar het westen wegtrekken. Rest van de dag droog,25c. Ik geniet van jullie verhalen. Succes vandaag
    Ad

• 05 Juni 2007 - 08:25

Xanthe:

GO GIRLS!!!!

-xxx-

• 05 Juni 2007 - 13:20

Carlijn:

Wat zijn jullie toch een KICK-ASS gave vrouwen bij elkaar!! Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
    -XXX-

• 05 Juni 2007 - 18:43

Nelly:

Dames, het klinkt allemaal fantastisch en ziet er gaaf uit.
    Hoop dat jullie nog veel plezier hebben op de laatste tochten. De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar met wat witte wijn erbij en een lekker frans gerechtje gaan jullie dat vast wel overleven.
    Regenwater is goed voor je haar Marijk, krijg je krullen van. Ook bier schijnt wonderen te doen, misschien kun je dat ook nog uit proberen.
    Veel plezier nog allemaal, wij vertrekken donderdag naar la douce France, groetjes Nelly

• 06 Juni 2007 - 18:41

Bernadette:

Lieve dames, bijzonder om jullie fiets verhalen te lezen. Gelukkig geen zadelpijnen en ander leed!? Heb zojuist een paar dg in de bergen gelopen, maar na de 1e dg al wat spierpijn in de schenen, moet toch meer oefenen Marijk!
    Wens jullie nog heel veel plezier met elkaar en met jullie fietsen! grtjs BB