5e fietsdag, Holiday Inn, Blois - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu 5e fietsdag, Holiday Inn, Blois - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

5e fietsdag, Holiday Inn, Blois

Door: Webmaster

06 Juni 2007 | Frankrijk, Parijs

Eindelijk binnen via wifi access,3 uur voor 10 euro. Vandaag van Amboise naar Blois zo`n 50 km gepeddeld. Het rare is dat we volop de mogelijkheid hadden in Amboise om het internet op te gaan, en dan doen we dat niet. Kennelijk te lui om het te proberen, en daarvoor wilden we perse, hoe `pittoresk` onze omgeving ook was. Maar goed, la Tortinniere was geweldig, een en al lof, we hebben zelfs getennist, gisterochtend. Heerlijk nadat de lucht ruim was opgefrist na het onweer van de vorige dag. Waarbij we precies op tijd binnen waren (en maar 36 km hadden afgelegd, appeltje eitje natuurlijk inmiddels) in het kasteel voordat de bui losbarstte. Maar bij de 1e druppels vertoefden we nog aan de rand van het zwembad met een heerlijke Vouvray (witte wijn), geserveerd in plastic fluutjes met belletjes in het plastic geperst, waardoor de illusie van champagne werd gegeven.
Sommige uitspraken zijn zo mooi van de ladies, dat ik ze hier even moet vastleggen om na te laten voor het nageslacht. Zoals Marijke die bij het zien van een korenveld zo uitgestrekt als het oog reikt, (en ik alleen geniet van deze oogverblindende schoonheid)dit slechts kan zien als pre-stadia van croissantjes. En Gerrie die aan het ontbijt verhaalt van haar 2e maal danslessen, toen ze naar Haarlem verhuisd is met man: de dansleraar bij de tango uitroept " swing met je body de hoek om". Om maar te zwijgen van Huguette die om de haverklap als oudste van ons gezelschap mijmert: 'en dat op mijn leeftijd'!!
Vandaag hebben we weer diverse heuvelen beklommen en het was behoorlijk klimmen, maar ieder in eigen tempo gaat dat prima.
Einde verhaal Eva.
STart Ger. We zijn dus aan de noordkant van de loire geweest. Het leek vlak. Gelukkig had ik (Ger) tevoren nog even gegoogeld en wist dat het behoorlijk vals plat was en dat juist dwars door het bos de verradelijke heuvels het felst zijn. Mijn mede fiets maatjes willen dit tevoren niet horen, maaaaar o wee, (trouwens ik kan het niet laten het toch te zeggen), zodat ze al een beetje voorbereid zijn. Vandaag ging het goed tot dat we bij de lunch wijn dronken en even gingen liggen. De benen waren extra zwaar en toen moesten we die diagonaal door het Foret de Blois nog. De stad was trouwens druk en vol, lastig om te fietsen, maar oh zo prachtig. Leuke winkels ook wel en gezellige terrassen. De witte martini en pernot smaakten ons goed. Morgen gaan we terug naar de zuidkant van de Loire en gaan naar chateau Chambord, eindelijk een kasteel van dichtbij en hopelijk van binnen. De afstand zal rond de 70 km. zijn en dan zijn we al bijna weer bij het begin. Jammer want het is leuk. Ik stop ermee en de groetjes, Ger
Deze nacht slapen Ger, Eva en ondergetekende op een kamer, de andere drie gezamenlijk mop een andere. Allemaal heel gezellig, maar wel wat krap met AL die bagage, vooral die MEGAtas van mij dus waar spullen in zitten die ik de komende drie maanden nog aan kan. Vanavond hebben we riant gegeten aan de Loire, buiten op een terras en we komen er achter dat we aardig wat bekijks hebben en ook nog steeds goed in de markt liggen. Afstand houden dus! Zo had Joke vanochrend een draagriem van haar rugtas tussen de spaken en werd zij onmiddellijk door een tweetal jonge kerels geholpen die vonden dat ze wel HELE mooie benen had en direct OF met ons wilden lunchen OF wilden weten waar we vanavond zouden zijn! Nou, dat wisten we natuurlijk nog helemaal niet, want dat was uiteraard afhankelijk van het aantal kilometers waar we vandaag zin in hadden!! Na veel gezwaai taaiden ze af!! Het boek begint aardig te kloppen: Joke heeft zo zelfs haar "Yves" gevonden!! (maar een geheime lover zoals Victor in `zadelpijn` wil nog steeds niemand opbiechten!!)
Intussen is het tijd om te gaan slapen; we zijn best wel moe 's avonds en morgen gaan we voor circa 70 km. met een aantal flinke klimpartijen.
Dank voor al jullie gezellige reakties....het is een feestje om de website te openen.
Liefs en tot schrijfs,
Marijke

• 06 Juni 2007 - 21:03

Karin:

Hoi, ben net klaar met mijn berichtje; komt dat van jullie binnen.
    Houdt moed!
    liefs Karin

• 06 Juni 2007 - 21:46

Rosita:

Zo te lezen gaat het prima met jullie! Als er spierpijn is, dan zeker ook in de arm van het heffen van het glas neem ik aan? Of was dat al geoefend genoeg?
    Wel geniet van jullie laatste stukje!
    Groet
    Rosita

• 07 Juni 2007 - 05:02

Annemarieke:

Die reactie dat je het koren als een voorbode voor croissants zag, dat is echt iets voor jouw Loes! Haha! xx

• 07 Juni 2007 - 09:43

Anke:

Lieve Dames,
    Blij eindelijk weer van jullie te horen! Kreeg al helemaal enge ideen... iedere dag schrijven hoor ik lees hier dan voor uit eigen werk ook al ken ik eigenlijk alleen Marijke! Je ziet publiek op afstand....Veel succes met de laatste heuvels, wijntjes en mooi weer. Het is hier trouwens ook niet slecht hoor.
    Gisteren stukje gezien van de zeer spannende wedstrijd tussen Moya en Nadal, kunnen jullie ook iets van samenvattingen zien?
    Goed ladies veel plezier en liefs Ank

• 07 Juni 2007 - 15:33

Barend:

Beste dames en heren ook. Dank voor jullie altijd weer boeiende en leerzame beschrijvingen. Wat ik echter structureel mis dat is hoe de Franse mannen hebben gereageerd op zoveel sportieve en (ogenschijnlijk?) aantrekkelijke vrouwen. Het uitblijven van mededelingen op dit punt, maakt een beetje wantrouwig. Intussen ontstaat hier al de nodige drukte voor jullie terugkomst. Ik begreep dat de burgemeesters van Haarlem, Heemstede en Zandvoort voor jullie bezig zijn met een KKK MEDAILLE, voor Kranige Kennemer Kenau's. Bij jullie binnenkomst in de regio rekenen zij op een gigantische mensenmassa. Er is politieversterking aangevraagd en alle verloven voor zaterdag zijn ingetrokken. Maar mocht de opkomst bij de aankomst onverhoopt tegenvallen dan zijn er altijd nog jullie o zo sympathieke mannen om jullie thuis in alle intimiteit een vorstelijk onthaal te bezorgen. Ik denk en hoop dat dit vooruitzicht jullie de inspiratie zal geven om ook de laatste kilometers met de nodige spier- en geestkracht af te leggen. From Heemstede with love..........BAREND

• 07 Juni 2007 - 21:39

Hans En Karen:

Lieve meiden
    Wat hebben wij genoten van jullie verslagen!! Voor ons zijn jullie echte heldinnen, en het zal zeker een onvergetelijke ervaring zijn. Sterkte met de laatste loodjes, maar ook heel veel genieten en lol wensen we jullie toe!

Liefs Hans en Karen