Diner-dictee, en Leny heeft de meeste tandjes! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu Diner-dictee, en Leny heeft de meeste tandjes! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Diner-dictee, en Leny heeft de meeste tandjes!

Door: Eva

28 Mei 2011 | Frankrijk, Compiègne

Oftewel de meisjes dicteren wat ik moet schrijven, en Leny haar fiets met de meeste tandjes per tandwiel(en haar lijf natuurlijk ook) levert de beste prestatie deze week!
Vanochtend: voor het fietsen de kerk uit (wederom cathedrale de Notre Dame!) en tolletjes kopen in het wereldberoemde winkeltje: de speelgoedwinkel van Madame d'Agy. Gefourageerd voor onderweg, ter kostenbesparing. Met enige moeite de stad Saint Quentin verlaten, en na 11 km was onze koffie vetslaving niet langer te beheersen en hebben we bij de plaatselijke hengelvereniging op het terras heerlijk koffie gedronken. Karin wisselde buiten van fietsbroek, maar stond met blote billen vol voor het raam, waarachter de meeste hengelaars tijdens hun lunch van gebakken frites genoten, en ineens vielen binnen alle monden open!
Door een prachtig glooiend landschap begeleid door een lekker zonnetje realiseerden wij ons ineens dat dit de laatste etappe is van deze tocht! Dus we reden steeds langzamer: het mocht van ons wel eeuwig duren, wat een feest deze route van Haarlem naar Compiegne! Mindfull (om met Leny te spreken) hebben we de route uitgereden. Met een totaal van 625 km op de teller tikken wij aan bij het Best Western hotel in Compiegne gelegen pal tegenover het station aan de andere kant van het water. Ter verhoging van de feestvreugde van onze slotavond betrekken we hier een 4-persoonssuite met een heuse huiskamer en 2 kleine 2-persoons slaapkamers. Alle foto's volgen later, maar de foto van het bord van de stad Compiegne per persoon zal ik iedereen zo even mailen. Bij dit slotdiner hebben we genoten van kir, en 2 flessen Pouilly Fumee 2009 ( donatie van Pim Kuiper) heerlijk! Na de koffie snel te bed ( na een mini-stadswandelingetje) want morgen is het reveille om 06:30 uur om bijtijds de trein naar Paris - Nord en aansluitend de Thalys te halen, nadat we alle fietsen hebben ontdaan van het voorwiel plus voorzien van een pyama! Bovendien moeten al onze tassen van namen + woonplaats worden voorzien. Ben benieuwd of eea wel soepel en op tijd zal verlopen!
We melden ons morgen weer vanuit de 1e klas Thalys, Eva