2e dag: van Den Dolder naar Elst:, 75 km - Reisverslag uit Elst, Nederland van zadelgroet - WaarBenJij.nu 2e dag: van Den Dolder naar Elst:, 75 km - Reisverslag uit Elst, Nederland van zadelgroet - WaarBenJij.nu

2e dag: van Den Dolder naar Elst:, 75 km

Door: Karin

17 Mei 2010 | Nederland, Elst

Hallo allemaal,

Vandaag na een overheerlijk ontbijt, met o.a. zalm!, zijn we om half 11 vertrokken richting Elst, Gelderland. De zon scheen volop en zelfs na enkele km gingen onze jassen en lange broeken uit; zo heerlijk was het. Iedereen riep steeds: "wat een kadootje vandaag"!
Rond een uurtje of 2, net voor we de pont Ingen-Elst namen pakten de donkere wolken zich samen boven ons hoofd. Eigenlijk snakten we zo onderhand naar een lekker kopje koffie maar er was nergens een cafe of zo te vinden!
Snel onze regenkleding aan, even snel de extra hoezen om onze tassen om niet alles nat te laten worden en weer verder. De overtocht kostte 0.80 ct p.p.
een grappig mannetje incasseerde het geld.
Aan de overkant op de dijk; fietstend in het Land van Maas en Waal sloeg het noodlot toe. Tussen vele schapen, stront en stromende regen kreeg ik een lekke achterband na oversteek van een slecht gebouwd wildrooster! Slechte timing dus! Gezien de rare plek, een gure wind en veel regen besloten we om snel te lopen naar een schuilplaats. Ik werd belaagd door nieuwsgierige schapen terwijl we probeerde te vulkaniseren! Dat lukte voor geen meter.
Een paar honderd meter verder; onder aan de dijk onder een boom hebben we de fiets omgedraaid (na het verwijderen van de bagage) en heb ik geprobeerd de band te plakken; echter de plakkers bleven niet zitten! Nogmaals dan met de plakkers van Marijke en dat lukte wel; aan het geploeter kwam een eind. Inmiddels had iedereen het koud, Ger hoestte de longen uit het lijf.
De laatste 20 km hebben we gestaag naar het hotel gefietst; af en toe wat regenspetters en wat zon.
In het hotel aangekomen hebben we de fietsen in de garage gezet achter gesloten deuren; 2 van de fietsen aan het stroom gezet, en hebben we een heerlijke warme douche genomen. Even uitbuiken op bed met een lekker glas wijn en dan een heerlijke maaltijd genoten! Nu is het weer tijd om naar bed te gaan. Ger hebben we onder de wol gestopt met wat extra hoestdrank. Morgen weer een dag!
Groetjes van allen, Karin

• 18 Mei 2010 - 07:49

Mick:

Houdt moed meiden.
    Jullie zijn kanjers!
    geniet maar, ik duim voor goed weer!
    groet Mick