Slapen op de `Tite` Le Panoramic - Reisverslag uit Sancerre, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu Slapen op de `Tite` Le Panoramic - Reisverslag uit Sancerre, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Slapen op de `Tite` Le Panoramic

Door: Webmaster

31 Mei 2008 | Frankrijk, Sancerre

Aan al onze fans uit Nederland,

Gisteren en vanochtend was internet contact niet mogelijk, omdat in la Poularde (Gien) contact gelegd moest worden via een idioot langwerpige stekker met veel pootjes die ik nog nooit gezien had. En waarvan het andere uiteinde bovendien niet in mijn laptopje paste. Maar de waard bleef vanochtend zijn uiterste best doen om ons te helpen en uiteindelijk heb ik snel een kort berichtje geschreven zodat iedereen tenminste weet dat we goed zijn aangekomen in Gien. Maar alle meiden stonden te trappelen om te vertrekken dus heb ik het super kort gehouden.
Vandaag was redelijk zwaar, en bij het beklimmen van de rechter `tite` van Sancerre (volgens Karin was het de linker, maar allee we gaan er niet over twisten en ook deze borsten zijn zeer ongelijk van vorm en hoogte!) hebben we allemaal (behalve Marian, de Benjamin van ons gezelschap is ook slechts pas 49 lentes! ) een stukje te voet gedaan. Maar aan het eind van de weg stond onze chauffeuse Marijke met een lekkere fles bubbels naar ons te zwaaien. De foto`s sturen we jullie morgen als we nog wat tijd over hebben van de 2 uur gekochte internettijd in dit hotel Panoramic (Sancerre).
Natuurlijk was ik m`n zwempak vergeten dus lekker gepoedeld in een leuk verzonnen `deux pieces`: broekje van Karin en een kek Adidas hempje van mezelf. En naast het zwembad stond uiteraard de Sancerre-wijn al koud. Wat een heerlijk leven zo met een adembenemend uitzicht over het dal van Sancerre met z`n duizenden wijnranken.

Morgen na de pilates ochtend gymnastiek onder leiding van Marijke (zoals we elke ochtend trachtten te doen) fietsen we van de kaart af en gaan we het volgende gebied in. De totale afstand vandaag was slechts 67 km, maar oei oei die verraderlijk lange, steile klimmetjes!!! Dat vertellen we jullie morgen bij het wakker worden als we allemaal kreunend ons bed uit komen gekropen!
We slapen nu met z`n vijven in een suite op 5 hoog, erg knus en toch lekker ruim. Marijke en Marijke zijn allang in Morpheus armen verdwenen, Marit en Marian hebben zich ondertussen verschanst in een 2-persoonskamer naast het zwembad.
De tocht gaat morgen via de bossen en vele heuvelen (korter en minder steil) naar Saint Saulge zo`n 74 km verder (volgens Ger 73,5 maar dat snijdt geen hout als je ziet hoe wij ons voortbewegen over de weg en nogal eens om moeten keren ondanks de excellente leiding van Marian onderweg en dito voorbereiding van Ger, die thuis met haar neus op Google earth heeft gelegen om de hoogte verschillen voor onze arme kuiten niet te groot te maken.)
Slaap lekker allemaal, morgen meer als we weer internetten kunnen hopelijk. Eva

• 31 Mei 2008 - 22:38

Ad:

Ik ben er morgen met de meteo.
    Slaap lekker
    Ad

• 01 Juni 2008 - 06:22

Ad:

Net Marijke gesproken. Het goed met ze. Heerlijk !!
    Prima stemming !
    Vandaag naar Saint Saulge, wederom heel veel succes en geniet ervan.

Meteo zondag:
    wissekend bewolkt met later kans op een onweers bui. 21 graden en wind ZO 2bft.

Meteo maandag:
    Wisselend bewolkt met een kansje op een onweers bui. 22 graden en variabele wind 1 bft.

tot morgen !
    Ad

• 01 Juni 2008 - 08:33

Rosita:

mmm...lekker begin voor jullie! Je kan het ergste maar gehad hebben?! Ondertussen ben ik druk met mijn expositie,gaat goed en leuk!!fiets ze!

• 01 Juni 2008 - 12:32

Miek:

Hoop dat de weergoden jullie goed gezind zijn!
    Veel succes! x miek