pittige fietstocht 80 km - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van zadelgroet - WaarBenJij.nu pittige fietstocht 80 km - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van zadelgroet - WaarBenJij.nu

pittige fietstocht 80 km

Door: Ger

10 Juni 2009 | Spanje, Llucmajor

Woensdagochtend ongeveer 8.30 zijn we op de fiets gestapt om een tocht te maken.Karin bleef in het resort om haar voet rust te geven. Ik had een rondje uitgezet via Campos, Felanitx, Porreres om tot slot via Llucmajor weer te eindigen op Son Antem. Het ging heel voorspoedig, leuk pad en goed aangegeven tot Campos, bleek achteraf. De fietsbordjes hebben we niet meer gezien de rest van de dag. Maar het was de moeite waard. Koffie hebben we gedronken in Campos op een terras met tegenover ons stokoude baasjes, die er eens goed voor gingen zitten om ons te bewonderen. Gemiddelde leeftijd 85 en dan zijn we nog mild. Na 2x heerlijke koffie zijn we aan onze omgang begonnen naar Felanitx. We zagen een kasteel op een hoge berg. Gelukkig konden we er redelijk langs, maar we kwamen van een heel andere weg dan gedacht. Op een terras in het centrum van Felanitx genoten van heerlijke salades. Na een uur zijn we op pad gegaan naar Porreres. Nadat we eertst op aanraden van Marit onze water en energie voorraad aangevuld hebben. Porreres was een opgebroken stadje, het was intussen heet, althans dat vond ik. Maar ja, ik had dan ook een fietsshirt aan en helm op. Ik ben gelukkig niet verbrand.
Mijn benen, die zijn zo ontzettend bruin dat is buitengewoon, mooi vind ik persoonlijk wel. De fietsroute, van Porreres naar LLucmajor was pittig ik kreeg er zware benen van.

Kennelijk is de rest van het verhaal van Ger verloren gegaan; daarom maken wij het af. Klokslag 16.00 uur waren wij terug op het resort; verhit, dorstig en hongerig. Na een aanval op de koelkast hebben wij ons sissend in het zwembad laten zakken. Karin had een heerlijk rustige dag op het balkon achter de rug en was nu naar de Spa. Daar heeft zij heerlijk liggen dobberen in de het zwembad en na een bezoek aan de natte sauna nog even een duik genomen in het ijskoude bad; brrrr! Tot slot boodschappen gedaan met ons aller Dodge en de avond afgesloten met een heerlijk diner; bereid door Marijke, op de BBQ, in de rood ondergaande zon in de achtertuin. Heerlijk na geborreld en toen naar bed! Tot morgen lieve lezertjes.
Eva en Karin

• 10 Juni 2009 - 22:03

Ad:

Geweldig een heuse fietstocht. Morgen gaat de temp verder oplopen dus als jullie iets gaan ondernemen in ieder geval goenoeg water meenemen.
    Hier plenst het van de hemel.
    Wel vanavond een spetterend Appleton concert gehad met heel veel gezellige familieleden. Marij legt dit wel even uit.
    Geniet morgen nog even van jullie laatste volle dag.
    welterusten en liefs (kusje Marij)
    Ad

• 11 Juni 2009 - 06:27

Rosita:

Hoi meiden,
    Ik ben net terug uit Marokko (ook niet naar) en lees jullie verhalen; duidelijk geval van genieten, goed zo!!Lekker dat jullie op zo veel sportieve fronten actief zijn, is weer wat anders dan alleen trappen! Geniet nog maar ff lekker,
    groet