Prachtig langs de Dender en glooiend groen - Reisverslag uit Brussel, België van zadelgroet - WaarBenJij.nu Prachtig langs de Dender en glooiend groen - Reisverslag uit Brussel, België van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Prachtig langs de Dender en glooiend groen

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2011 | België, Brussel

De 4e dag hebben we de tocht gefietst die door Marit is uitgezet. De eerste 45km liep langs de Dender: prachtig groen, maar slechts een smal fietspad via vele kleine dorpjes. De meeste leken haast uitgestorven, met ook nogal wat vervallen huizen.
Daarentegen is de hoeveelheid racefietsers langs de Dender gigantisch, hetgeen ons noopt achter elkaar te blijven rijden. Pal voor een smalle bocht die omhoog onder een tunneltje doorgaat komt een racer in volle vaart de bocht om. Hij rijdt te veel naar links en kijkt bovendien niet voor zich, ziet mij te laat (ik rijd net in m'n allerlaagste verzet langzaam een beetje omhoog). Door de schrik (vermoed ik) komt hij nog meer naar mij toe. Dan heeft hij de keus om bovenop mij te knallen, of over me heen te duiken: hij duikt over me heen in de brandnetels, net niet in de Dender. Ik weet hoe ik moet vallen, en mankeer niets. Mijn fiets- beschermd door de 2 tassen achterop - blijkt gelukkig ook heel na grondige inspectie! Idioot, denk ik, kijk dan ook uit je doppen, en ga vast het tunneltje onderdoor. Zo hoef ik niet tegen hem uit te vallen. Want behoorlijk confuus, een kapotte knie, en een beschadigde racefiets is per slot al straf genoeg voor deze onbesuisdheid.
Na de Dender, gaan we een mooi, groen heuvellandschap in. Lekker lang behoorlijk omhoog, gevolgd door zalig naar beneden suizen!
De laatse 300 m omhoog naar ons hotel is een beklimming van 10% (godv...), Dan maar lopen! Zwoegend en puffend duwen we de volgepakte fietsen de Mont Court op! Maar boven gekomen, is het werkelijk een weergaloos uitzicht! En waarschijnlijk ook het enige hotel in de wijde glooiende omtrek: Floreal Panoramique.
Na het stralende weer van gisteren valt de koude noordwesten wind en temp. 8-10 graden wel tegen vandaag! Straks meer, Eva

  • 26 Mei 2011 - 09:17

    Marij:

    Lieve dames, wat een geluk heb je gehad, Eva. Voor hetzelfde geld was die vent bovenop je gekletterd en had het er heel anders uitgezien...en je droeg natuurlijk je helm (niet!)??
    Moest wel lachen om het feit dat je gewoon vast maar het tunneltje onderdoor ging fietsen; ik zag helemaal voor me hoe dat er uit zag! Van die klim van 300m kreeg ik even een soort deja vugevoel: Sancerre, hotel Panoramique!! Dit soort "aanloopjes" heb je altijd bij een hotel dat de naam "Panoramique" heeft, dus daar moeten we in de toekomst voor waken!! Verder alles oke? Ook met de andere dames? Niet te veel spierpijn en rode plekken op niet nader te benoemen plekken? Hier alles prima; het verf-en behangwerk vordert gestaag. Geniet nog maar even lekker verder!!! Zoen,
    Marij

  • 26 Mei 2011 - 17:44

    Ger:

    Wat een belevenissen maken jullie mee! Maar goed dat die man koos om een salto in de brandnetels te maken ipv door je heen!! Daar was je niet blij van geworden. Fijn dat jullie een mooie route hebben, nu het zonnetje nog! Hier was het vandaag kil en waaide het erg hard. Nu trouwens regen. Morgen gaan wij naar richting Ardennen. Of ik fiets hangt af van de pijn in mijn knie, waar ik zondagochtend ongelukkigerwijs op terecht kwam door van de fiets te lazeren. Jaja, die blijft me achtervolgen. Marit sterkte en jammer dat je zo snel moest afhaken! Geniet van het uitzicht en niet te hard naar beneden denderen, stel dat er kasseien liggen. groet Ger

  • 26 Mei 2011 - 19:09

    ZGF:

    Jullie doen er ook wel alles voor om met kerels in contact te komen. Hebben jullie het boek wel goed gelezen.
    Over literatuur gesproken, hierbij een inspiratie :
    Zadelgroet
    't is niet vervuilend 't is gezond
    overal rij ik met mijn zadelgroet rond
    door wind, zon en wind gereden
    blijven wij fit in lijf en leden

    Soms

  • 26 Mei 2011 - 19:32

    ZGF:

    Vervolg ZGF ( die verdomde kleine computertoetsen..)

    Soms wind tegen
    dan is het alles geven
    met de wind in de rug
    fluitend heen naar Frankrijk en strak
    easy met de TGV naar huis terug

    Met een vaste tred
    in 't juiste verzet
    lekker kletsen, zweten en kilometers malen
    rondgedraaid die pedalen

    Met juiste verzorging van de bilspiertjes
    is het niet balen
    toch de vraag of wij 't wel zullen halen
    met de warmte van de zon (sorry thuisblijvers) is 't fijn
    rustig kijken naar het omarmende landschap en straks veel wijn

    Ons fietske brengt ons overal
    wij met goede moed
    fietsen, fietsen ....nu en straks
    fietsen : 't doet ons goed !!!


  • 27 Mei 2011 - 12:00

    ZGF:

    Ik zie hen gaan vol goede moed
    vanuit mijn raam in gedachten
    een flits
    een zadelgroet
    wil nergens voor wijken
    `hun`max is te bereiken
    geen jonge godinnen
    maar zadelgroet
    zie, daar komt nog een groepje aan die willen ze zeker verslaan
    allemaal
    een zadelgroet
    het is een kleurrijk stel
    en volmaakt in elk duel
    nog goed
    die zadelgroet
    ja, bloed, zweet en tranen
    toch mooi die veteranen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Dec. 2006
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 64493

Voorgaande reizen:

07 Mei 2023 - 09 Mei 2023

3 dagen

27 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Culinaire fietstocht langs de Saar

01 April 2016 - 03 April 2016

Trainings weekend Nunspeet 010416-030416

07 September 2015 - 12 September 2015

Fietserspad September 2015: van Noord naar Zuid

21 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Puur genieten, Drenthe met Duits lusje

23 Juni 2013 - 30 Juni 2013

2013, via Limburg, Vlaanderen, en de mooie Eifel

09 Juni 2012 - 17 Juni 2012

2e ronde: verder richting Santiago de Compostela

22 Mei 2011 - 29 Mei 2011

zadelgroet`s 1e lustrumfietsweek 22-29 mei 2011

31 Maart 2011 - 03 April 2011

rondje Friesland: 310311 t/m 030411

16 Mei 2010 - 23 Mei 2010

zadelgroet fietst in mooi Nederland in 2010

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

Llucmajor, Mallorca

28 Mei 2008 - 05 Juni 2008

tweede reis

03 Juni 2007 - 12 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: