Thuisreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu Thuisreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Thuisreis

Door: Webmaster

10 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,
Vanuit een stralend Nederland, zo stralend hebben we het de afgelopen week in Frankrijk niet gehad!!!!!, even een laatste berichtje over de laatste dag met elkaar.
Na een typisch frans ontbijtje, een croissant, een knapperig broodje en een muffe muffin, hebben we de spullen in de auto's geplaatst en de fietsendragers bevestigd. Goed voorzien van sloten en beveiligingen, wat achteraf onze redding geweest is, maar daarover later meer. Het stekkergebeuren van de Volvo wilde maar niet lukken, iedereen heeft plat op zijn buik onder de auto gelegen en het hare er aan gedaan, zodat we uiteindelijk besloten, met kans op een boete, om dan maar zonder trailerverlichting op pad te gaan. Wel politie gezien onderweg, maar die zag ons niet..gelukkig!!
Eerst nog even getankt in Gien en een klein stukje buiten Gien een supermarkt opgezocht om een lunch voor onderweg samen te stellen plus natuurlijk het een en ander aan lekkers (wijn, wijn en ook nog wat wijn!!) voor thuis mee te nemen.
Toen eindelijk op pad.
Na een aantal uurtjes moest er toch weer nodig geplast worden en hadden we zin in koffie met een hapje.
Een heerlijk beschut plekje op een terras gezocht. De auto's stonden veilig op het parkeerterrein, dachten we. Maar....uit 't zicht! Achteraf denk je: hoe kun je zo dom zijn met een gloednieuwe Koga Myata achterop???Maar ja, wie staat daar nou bij stil???
Lekker gerust en gegeten en vol goede moed en ook zeer voorspoedig de reis hervat en gemaakt. Eva ging met de Espace Ger en Karin naar huis brengen en Marijke M. bracht met de Volvo Marian, Marijke Th. en tenslotte Marit naar huis. De fiets van Marian was intussen door Eva al bij haar afgeleverd.
In Velserbroek aangekomen, waar Marit woont, willen we de fiets van Marit van de drager halen en daar komen we tot een ontstellende ontdekking: de fietsen hebben vanaf de lunch bijna LOS op de drager gestaan....dankzij de vele veiligheidssloten is het de dieven, want er is onmiskenbaar een poging tot diefstal gepleegd, niet gelukt om de fietsen er echt af te krijgen, maar de twee steunen waarmee ze vast zaten waren al wel helemaal los geforceerd!!! Dankzij de sterke extra bindingen (van dat zwarte nylonspul) die ik voor de veiligheid als extraatje nog had aangebracht om de fietsen rechtop te houden(!!!!) zijn ze heelhuids (en wij ook en alle mensen die die dag achter ons gereden hebben ook) thuisgekomen! Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die 2 fietsen bij een hobbel achterovergeklapt waren!! Nog los van het feit dat ze ook gewoon gejat hadden kunnen worden!
Maar goed, het is allemaal goed afgelopen en we leren hier uit dat we nooit, maar dan ook helemaal nooit meer de fietsen uit het oog moeten verliezen en altijd even moeten checken of alles nog goed vast zit voordat we weer vertrekken.
Tenslotte was het toch ook wel weer heerlijk om thuis te zijn en lekker 's avonds in je eigen mandje, na een heerlijke week, de luiken tevreden te kunnen sluiten.

Marijke M.

• 11 Juni 2008 - 08:21

Jacqueline:

wat een ontzettend leuk reisverslag hebben jullie ons de afgelopen week toegestuurd.vanuit een toch wel zeer warm zuid frankrijk heb ik alles vol bewondering gevolgd.ik vind wat jullie gedaan hebben ,heel stoer en ontzettend knap .fijn dat iedereen en alles weer veilig en gezond thuis is

• 11 Juni 2008 - 19:14

De Tantetjes Van MM:

Fijn, dat jullie allemaal weer veilig en heelhuids thuis zijn. Wel een hele belevenis, hoor! Jammer, dat jullie niet de tijd hadden om verder in Le Morvan af te zakken, want daar is het nóg veel mooierder!!!!
    Groetjes van de tantetjes van Marijke M.

• 18 December 2008 - 15:33

IcePower:

Beste Dames ,

Noteer vast in uw agenda's : Leontien Ladies Rides 2009 ==>
    17 mei Rotterdam , 7 juni Amsterdam (nieuw!!), 9 augustus Zwolle en 20 september Den Bosch !!
    Tijd genoeg dus om vooraf een beetje "in te fietsen " !
    Veel plezier alvast ,
    IcePower.nl