Van de kaart af gefietst! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu Van de kaart af gefietst! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van zadelgroet - WaarBenJij.nu

Van de kaart af gefietst!

Door: Webmaster

02 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Vandaag, maandag 2 juni zijn we in de Morvan terecht gekomen.
We hebben gisteren bij de plaatselijke Turk een vreselijke vieze maaltijd gegeten; een kleine misser zo nu en dan hoort er ook bij
Gelukkig hadden we een leuk, oubollig hotel dat eigenlijk gesloten was, maar de eigenaar vond het zo sneu voor die femmes de Hollande om nog verder heuvelopwaarts te moeten fietsen, dus we hadden het rijk alleen!!!
Bij de Turk hebben we een flesje rode wijn besteld, wij denken/ franse natuurlijk in Frankrijk, maar nee, klein denkfoutje, het was een Turkse wijn met de welluidende naam YAKUT!! Je begrijpt.......
Het ontbijt was heel bijzonder: de bar aan de overkant waar we zouden ontbijten was op maandagochtend helaas! niet open, dus we hebben in ons eigen hotel, waar toch geen mens was, onze zelf gekochte spullen gezellig opgegeten!
Vandaag was het een fantastische fietsdag! Goed weer en niet te veel tegenwind plus een geweldige ontvangst bij Jos en Loes van der Weiden, vrienden van Ad en mij uit Heemstede, die hier een heeel erg leuk huis hebben! Lekker Hollandse koffie met Hollandse stroopwafels en Heemsteedse gemeenschappelijke kennissen en herinneringen!!Enig!!
Prachtige fietstocht langs het kanaal, daarna afzien, maar schitterende panorama s.
Nu zitten we in Lormes in Hotel Perreau waar de hoteleigenaar op me loopt te wachten om het goddelijke diner te serveren! Tjonge, wat hebben we het weer slecht!!!
Tot morgen!!
Marijke

• 02 Juni 2008 - 18:16

Els Wijfjes:

Aan Karin en de andere leden van de `Femmes de Hollande`,
    Fijn dat het weer vandaag een stuk beter is.Wat het diner betreft,wacht ik maar even af, gezien de eerder ervaring van gisteren en vanmorgen... ;-)!
    Verder heel veel plezier,maar daar ontbreekt het niet aan, jullie berichtjes lezend!!!

• 02 Juni 2008 - 18:41

Ton:

Mesdames, c'est parfait! Naturellement un petit peut de jalousie, mais d'accord! Nous travaillons pour l'argent! On doit avoir une difference naturellement.
    J'espere que l'aubergiste sert un diner formidable!

A demain.
    Antoine

Salutations!

ps: en Ad en ik gaan gewoon lekker stappen woensdag

• 02 Juni 2008 - 20:00

Anke:

lieve fietsende dames! Heb veel bewondering voor jullie bovenbenen en kuiten! Die zullen het zwaar te verduren hebben want die drank moeten ze toch ook maar weer verstouwen! Geniet van alle franse heerlijkheden et a bientot!

• 02 Juni 2008 - 20:58

Hugo:

Proef ik heimwee? Stroopwafels ipv dunne amandelkoekjes?
    Hier is het drukkend warm met weinig zon en veel werken.Hoe gaat het met de electrische fiets?

• 02 Juni 2008 - 21:39

Karen Vanden Bosch:

Wat vinden we jullie toch weer stoere meiden!
    Het klinkt allemaal heel gezellig,en we genieten zeer van de verhalen, maar ondertussen doen jullie het toch maar weer!! We hopen dan ook dat het diner ook echt goddelijk was, want dat verdienen jullie hoor.
    Voor morgen wensen we jullie succes en lekker weer en we verheugen ons nu al op het verslag.

groeten, Hans en Karen

• 02 Juni 2008 - 21:48

Dagmar:

Hopelijk bevallen de hotels en is de food&beverage ook goed verzorgd. Veel plezier komende dagen en we houden de site in de gaten..!

• 03 Juni 2008 - 04:52

Miek:

ow ow ow wat zijn jullie zielig! ;)
    heerlijk he een hotel voor jezelf! haha
    het huis in hillegom is bijna van ons! onderhandelingen gaan goed!xxxxx

• 03 Juni 2008 - 05:39

Ad:

Vandaag en morgen kunnen jullie een beetje bruin worden, Het ziet er beter uit.
    03062008:
    Wisselend bewolkt met een kleine kans op een bui. 20 graden en W 3 bft.
    04062008:
    Droog,zonnig wel of en toe een wolk. 21 graden en w 3 bft.
    geniet ervan en succes!

• 03 Juni 2008 - 16:55