laatste bericht van 2007 : het gedicht van Celine - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van zadelgroet - WaarBenJij.nu laatste bericht van 2007 : het gedicht van Celine - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van zadelgroet - WaarBenJij.nu

laatste bericht van 2007 : het gedicht van Celine

Door: Webmaster

18 Juni 2007 | Nederland, Haarlem

Celine, onze lieve chaufeuse, heeft ons verwend met attenties op het juiste moment, en niet te vergeten elke dag haar kamer indeling, waarbij wij slechts van de fiets onder de douche hoefden te stappen met onze bezweette lijven, en we ons nooit bekommerden om hotel inchecken of de bagage, die gewoon al op je kamer stond als was het de normaalste zaak van de wereld!
natuurlijk heeft ze zo haar eigen visie op onze week, en die neergelegd in dit leuke vers, voorgelezen op de laatste avond, voortdurend onderbroken door `een dronken tor`!
Daarom gescand en gemailsd aan mij, waardoor ik het hier snel heb vastgelegd, zodat eenieder het steeds kan nalezen,
met een zweem van: weet je nog.....:

Er was eens een vrouw, sociaal en gezond
die `life fit` weer niet bevredigend vond
Zij zocht met veel zorg, heel precies en secuur naar medestrijders voor een nieuw avontuur.
Deze dames gerecruteerd uit haar leven `sociale`, zijn ieder op zich een byzonder geval:
Beginnend bij Eva, de organisator van het feest, is direct, kordaat en werkt als een beest.
Huguette is aanvullend, aanwezig, en warm, en houdt "ook" bij de route een slag om de arm.
Joke, is Joke met een glinsterend gezicht en brengt conversaties in een heel ander licht.
Marijke, de aanpakker, direct en geniet, en racet graag vooraan als koploper `tite`.
Gerrie is zacht, verlegen, en echt gemeend direct in wat ze zegt.
Vijf dappere dames trekken samen ten strijde, om te genieten van goede tijden.
Dus de Loire riep, de dames die kwamen op stalen rossen met wapperende manen.
Zij flaneerden door dalen en trotseerden bergen, ondanks verzuringen die de spieren tergen.
Maar hellingen trekken door Franse landes, is slechts een middel voor deze gourmandes,
Zij prikken vol genot een Frans vorkje mee, maar tijdens de reis passeren ook zaken der wel en de wee.
Zij begonnen als vreemden aan deze reis,
maar werden bekenden en gaven zich prijs.
Nu zitten ze hier aan tafel om mij heen, en zien elkaar anders dan voorheen.
Want het delen van tranen, zweet en dromen,
Deed deze dames dichter bij elkaar komen.
Nu, de reis is voltooid, het lijf is tevreden, er werd als dappere rijders door de Loirestreek gereden.
Dus laten we toosten met het glas in de hand op deze mooie dagen in het Franse land.

En als laatste wil ik toosten op jullie,
de `tites`
Bedankt voor de week, het was puur genieten. Celine

• 19 Juni 2007 - 20:06

Ger:

weer krijg ik er kippe(n)vel van, als ik het lees. Dank je wel lieve Celine voor jouw keek op de week. En natuurlijk alle goeds en liefs gewenst. Ger

• 22 Juni 2007 - 20:41

Neerlandicus I.o.:

vanaf heden staat auteurese / chaufeuse op numbre une pour dichteres vader- sorry - moederlandes Neerlandes !!
    a bien tot ,
    une grande fan

• 22 Juni 2007 - 21:28

Marijke:

Knap,knap,knap,knap,knap!! En dat geldt dan voor jou, lieve Celine, alsook voor de manier waarop je je als "jonkie" op zo'n geweldig bescheiden, maar op de een of andere manier toch aanwezige manier een plaatsje tussen die "Tites" hebt weten te veroveren, alsmede natuurlijk ook voor de briljante wijze waarop je ons in het kort hebt weten te schilderen met woorden!! Wat zullen we je missen volgend jaar!
    Liefs, dank voor alles en het ga je goed!
    Marijke